اهداف
درک کنید که انواع مختلف امواج الکترومغناطیسی وجود دارد، از جمله امواج رادیویی، اشعه مادون قرمز، نور مرئی، اشعه ماوراء بنفش، اشعه ایکس و اشعه گاما
درک کنید که ما از تابش الکترومغناطیسی طبیعی از خورشید و از منابع زمینی و اشعه الکترومغناطیسی انسان از منابع مانند تلفن های همراه، اجاق های مایکروویو و خطوط برق استفاده می کنیم
درک اینکه اشعه های نجومی تابش الکترومغناطیسی را در تمام فرکانس ها و با مشاهده اشیاء در فرکانس های مختلف منتشر می کنند، ساختار و پدیده های آنها می توانند عمیق تر درک شوند
درک اینکه امواج الکترومغناطیسی ناشی از اختلال میدان های الکتریکی و مغناطیسی هستند
سطح کلاس: 9-12
زمان پیشنهادی
سه دوره کلاس
منابع چند رسانه ای
طیف الکترومغناطیسی: ویدئو ناسا
تصاویر نجومی در طول موج های مختلف Interactive
تور الکترومغناطیسی طیفی تعاملی
طیف الکترومغناطیسی: FRONTLINE ویدئو
نظریه رشته: تصویر جدید از فیلم جاذبه
مواد
جدول داده های طیف الکترومغناطیسی (PDF) جداول (PDF)
تصویر طیف الکترومغناطیسی
ورق بزرگ کاغذ چارت (2-3 پا بر روی یک رول)
نشانگرها
مجلات با عکس هایی از وسایل معمول خانواده مانند رادیو، مایکروویو، تلویزیون
مجلات نجوم با تصاویری که در طول موج های مختلف مشاهده می شوند با استفاده از تلسکوپ های مبتنی بر فضا و زمین
درس
قسمت اول: جهان در فرکانس های چندگانه
1. شروع بحثی طبقاتی در مورد انواع مختلف تابش الکترومغناطیسی. اگر دانش آموزان دانش قبلی امواج الکترومغناطیسی مانند امواج رادیویی، نور مرئی و اشعه ایکس را داشته باشند، آنها یک نمودار در هیئت مدیره نشان می دهند که موقعیت نسبی هر نوع تابش را در طول محور فرکانس افزایش (یا کاهش) نشان می دهد. ، طول موج، یا انرژی. سپس نمونه هایی از اشیائی را که در هر فرکانس تابش می دهند، بپرسید. تا آنجا که می توانید این بحث غیر رسمی را بیابید. اگر دانش آموزان در این زمینه دانش قبلی نداشته باشند، به طور مستقیم به مراحل بعدی حرکت کنند.
2. نمایش طیف الکترومغناطیسی: ویدئوی ناسا برای ارائه دانش آموزان از امواج الکترومغناطیسی. دانش آموزان با عکس های نجومی در فعالیت های تعاملی مختلف طول موج ها کار می کنند و در مورد نحوه یابی تصاویر هر شی در مشاهدات مختلف در طیف های الکترومغناطیسی بحث می کنند. پرسیدن:
چرا ستاره شناسان تلسکوپ های رادیویی و تلسکوپ های اشعه ایکس را علاوه بر تلسکوپ های نوری که بیشتر مردم آن را آشنا می کنند، ساخت می کنند؟
قسمت دوم: ایجاد نمودار طیف الکترومغناطیسی
3. دانش آموزان را از طریق تور فعالیت های تعاملی طیف الکترومغناطیسی کار می کنند. آنها را در مورد مناطق مختلف طیف و اشیای مشترک که از تابش در هر فرکانس / طول موج استفاده می کنند، صحبت کنید.
4. دانش آموزان به عنوان یک کلاس کار می کنند تا یک طیف الکترومغناطیس طیفی را اجرا کنند که طول یک دیوار کلاس درس را اجرا می کند. آنها را در محدوده ی نمودار یک محور افقی بنویسید و آن را با انواع مختلف تابش و طیف مربوط به آنها از طول موج و فرکانس مشخص کنید. (شروع با امواج رادیویی در انتهای سمت چپ محور). آنها ممکن است جداول داده های طیف الکترومغناطیسی (PDF) را به عنوان راهنما در فهرست طول موج در هر آنگستروم یا سانتی متر استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که دستگاه ها را با استفاده از یک مقیاس قدرت ده (ضریب لگاریتمی) ثبت کنید، به طوری که پهنای باند امواج رادیویی به طور قابل توجهی بیشتر از پهنای باند دیگر شکل ها است، به ویژه نور مرئی، که کسر کوچکی را تشکیل می دهد از طیف از نمونه نمودار طیف الکترومغناطیسی برای دیدن چگونگی تنظیم نمودار استفاده کنید.
گزینه های نمودار:
لیستی از انرژی های مربوط به هر طول موج را فهرست کنید.
یک تصویر از یک طول موج را بکشید یا از یک تصویر از یک شی که اندازه یک طول موج در هر منطقه طیف است استفاده کنید.
تصاویری از منابع رایج الکترو را اضافه کنید
دسته: ساخت موج ,
برچسب ها : امواج باطیف الکترومغناطیسی , ساخت امواج با طیف الکترومغناطیسی , ساخت طیف مغناطیسی , ساخت موج الکتریکی , ساخت موج های رادیویی ,
نظر شما چیست ؟