اما در واقعیت ، ایمیل توسط ده نوع مختلف مخاطبان دیده می شود که پیام را به ده
روش مختلف می خوانند. از این رو ایجاد یک پیام که حاوی نیازهای اکثر مخاطبان
در حد امکان باشد به جای ایجاد پیام متفاوت برای هر نوع مخاطب مهم است.
هنگامی که مخاطبان همچنان تغییر می کنند ، چیزها پیچیده تر می شوند. ممکن است
اتفاق بیفتد که همین گیرنده بسته به محدودیت زمانی یا روحی ، پیام را با دیدگاه
متفاوت از نسخه به نسخه دیگر بخواند. این مشکل با درک مخاطبان اصلی ایمیل قابل
حل است. سپس می توان تاکتیک های طراحی را طراحی کرد و پتانسیل نامه
الکترونیکی که توسط همه خوانده می شود را به حداکثر رساند. هشت نوع مخاطب
وجود دارد: شناسه ، اسکیمر ، خواننده ، خواننده HTML ، متن خوان ، موبایل ، میز
و جستجوگر.
شناسه ها فقط یک هدف دارند. آنها از آدرس و خط موضوع بررسی می کنند تا در
مورد سایر ایمیل هایی که صندوق ورودی های آنها را ازدحام داده اند تصمیم بگیرند.
آنها بقیه ایمیلهایی را که نمی خواهند بخوانند ، شناسایی و حذف می کنند. برای چنین
مخاطبان خطوط موضوعی عالی و برندسازی شفافی بیشترین تأثیر را دارد.
Snippet یا خط بالای ایمیل ها نیز در قسمت پیش نمایش نمایش داده می شود ،
بنابراین این متن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می تواند به ایجاد تفاوت بین
خواندن و حذف کمک کند. معمولاً افراد تجار در این دسته قرار می گیرند که می
خواهند صندوق ورودی را پس از رسیدن به دفتر قبل از اولین جلسه یا هنگامی که
منتظر پرواز خود هستند ، پاک کنند.
اسکیمرها با باز کردن ایمیل از خط آدرس و خط فراتر می روند. اما آنها ایمیل را با
بیشترین سرعت ممکن می خوانند ، و فقط عناوین ، زیرنویسها و تماسهای مربوط را
متوجه می شوند. سپس آنها تصمیم می گیرند که ایمیل را حذف کنند یا آن را با
جزئیات بخوانند. در هنگام طراحی ایمیل ، این نقاط کپی باید انجام شود تا ایده اصلی ارائه شود و اسکیمر را به سمت کلیک کلیک کنید. در صورت مسدود بودن ،
اسکیمرها حتی تصاویر را فعال نمی کنند. بنابراین ، محتوای متن قوی باید برای
ارائه محتوا بدون تمرکز زیاد روی تصاویر طراحی شود.
خوانندگان کمی جلوتر از کفگیرها هستند. آنها از آدرس ، خط موضوع را می خوانند
و ایمیل را باز می کنند و چند جمله را بین عنوان و فراخوان عمل می خوانند تا
اطلاعات بیشتری درباره موضوع ایمیل کسب کنند. این به آنها کمک می کند تا با
کلیک بر روی موانع. این مخاطبان همچنین تصاویر را روشن می کنند یا بر روی
لینک نسخه وب کلیک می کنند.
هر ایمیل باید دارای نسخه HTML و متن باشد. از آنجا که امروزه اکثر خوانندگان
روزانه از دستگاه های قابل حمل خود برای بررسی ایمیل استفاده می کنند ، در اینجا
نسخه متنی بیشتر از نسخه HTML با تصاویر استفاده خواهد کرد. دوز طراحی
HTML زمان بیشتری طول می کشد ، اما چند دقیقه دیگر باید جذاب شود تا نسخه
متن جذاب شود. URL ها را با متن به عنوان کوتاه و به عنوان شفاف ممکن درج
کنید. پیام های متنی که به راحتی قابل خواندن هستند ، تعداد کلیک ها را با درصد
بالایی افزایش می دهند.
طراحی ایمیل به دلیل رشد خوانندگان تلفن همراه با چالش های جدیدی روبرو است.
برخی از PDA ها نسخه HTML را به درستی نشان می دهند ، در حالی که برخی
دیگر خطوط و خطوط تحریک کننده کد HTML را نشان می دهند. باز هم ، تطبیق
قالب مناسب با خواننده مناسب در اینجا مهم است ، اما صد در صد غیر عملی است.
اگر پیامی جالب نمایش داده نشود ، خوانندگان تلفن همراه پیام را ذخیره می کنند تا
بعداً آن را در لپ تاپ یا دسک تاپ خود بخوانند.
میز خوانندگان بزرگترین مخاطبی هستند که اکثر بازاریابان ایمیل طراحی می کنند.
این مخاطب همچنین مخاطبی است که به احتمال زیاد از طریق ایمیل عمل می کند.
استراتژی طراحی استفاده شده برای بهینه سازی ایمیل برای مخاطبان دیگر نیز برای
این گروه خاص نیز مؤثر خواهد بود. میز خوانندگان میز نیز می توانند اسکیمر یا
خواننده باشند. بنابراین ، در اینجا ، مهم است که جدا از خط موضوع ، روی خط
بالای ایمیل نیز تمرکز کنید.
مخاطبان جستجوگر به عنوان اعضای یکی از انواع دیگر مخاطبان شروع می شوند.
وقتی آنها چیزی را دیدند که دوست دارند اما در آن زمان نمی توانند با آن مقابله کنند
بعداً آن را ذخیره می کنند. هنگامی که وقت دارند می خواهند پیام را در یک فلاش
پیدا کنند. بنابراین اگر پیام کاملاً برجسته نباشد ، فراموش می شود. باز هم در اینجا
مهم است که خط موضوع ، خط بالای ایمیل و آدرس فرستنده را به درستی طراحی
کنید.
دسته: کسب و کار اینترنتی ,
نظر شما چیست ؟