کتاب آموزش زبان برنامه نویسی C++ به زبان ساده
معرفی زبان برنامه نویسی C++
زبان برنامه نویسی C++ یکی از زبان های پرطرفدار در میان برنامه نویسان می باشد که برای شروع کار برنامه نویسی بسیار مناسب می باشد. با یاد گیری یک زبان برنامه نویسی، دید شما به دنیای کامپیوتر و برنامه نوسی بسیار گسترده تر می شود و همچنین برنامه نویسی، چگونگی فکر کردن برای حل مشکلات را به ما یاد می دهد. زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس یک زبان قدرتمند می باشد که هم قابلیت های زبان های سطح بالا و سطح پایین را دارد. از امکانات و قابلیت های این زبان می توان به نوشتار آزاد، انواع داده ایستا، پشتیبانی از برنامه نویسی ساخت یافته، چند مدلی بودن، برنامه نویسی شی گرا و همچنین برنامه نویسی جنریک اشاره کرد. اکثر برنامه ها و بازی های مشهور که تا به امروز مشاهده کرده اید، با استفاده از زبان برنامه نویسی C++ ساخته شده اند.
تاریخچه زبان C++ :
زبان برنامه نویسی C++ فرزند زبان C می باشد و در سال ۱۹۷۹ در آزمایشگاه های بل بر مبنای زبان برنامه نویسی C تولید شد. در ابتدا نام آن را زبان C با کلاس گذاشتند اما در سال ۱۹۸۳ نام آن از سی با کلاس به زبان C++ تغییر کرد. روند توسعه این زبان با افزودن کلاس ها ویژگی های جدیدی نظیر سربارگزاری، وراثت چندگانه، عملگر ها، توابع مجازی، قالب ها و همچنین امکان پردازش و کنترل استثنا ها صورت گرفت. در سال ۱۹۹۸ این زبان با نام ISO/IEC 14882:1998 به صورت یک زبان استاندارد در آمد.
چند مورد از برنامه ها و بازی های مشهور که با زبان C++ نوشته شده اند:
- بازی های Call of duty، God of war، Forza
- برنامه های Photoshop، Skype، TeamViewer، Opera، Mozila، Chrome
- سیستم عامل های IOS، Windows، MAC، Linux ubuntu
سرفصل کتاب آموزش زبان برنامه نویسی C++
C++ چیست
- نصب و پیکربندی MinGW
- ساخت یک برنامه ساده
- توضیحات
- کاراکترهای کنترلی
- متغیر
- انواع ساده
- استفاده از متغیرها
- ثابت
عبارات و عملگرها
- عملگرهای ریاضی
- عملگرهای تخصیصی
- عملگرهای مقایسه ای
- عملگرهای منطقی
- تقدم عملگرها
گرفتن ورودی از کاربر
ساختارهای تصمیم
- دستور if
- دستور if…else
- عملگر شرطی
- دستور if چندگانه
- دستور if تو در تو
- استفاده از عملگرهای منطقی
- دستور Switch
تکرار
- حلقه While
- حلقه do while
- حلقه for
- حلقه های تو در تو (Nested Loops)
- خارج شدن از حلقه با استفاده از continue و break
آرایه ها
- آرایه های چند بعدی
متد
- مقدار برگشتی از یک متد
- پارامترها و آرگومانها
- ارسال آرگومانها به روش ارجاع
- ارسال آرایه به عنوان آرگومان
- محدوده متغیر
- پارامترهای اختیار ی
- سربارگذار ی متدها
- بازگشت (Recursion)
شمارش (Enumeration)
پیش پردازنده ها
اشاره گرها
ساختارها
برنامه نویسی شیء گرا (Object Oriented Programming)
- کلاس
- سازنده ها (Constructors)
- مخرب ها (Destructors)
- فیلدهای فقط – خواندنی
- سطح دسترسی
- کپسوله کردن
- (Encapsulation)
- خواص (Properties)
- فضای نام
- وراثت
- سطح دسترسی
- Protect
- اعضای Static
- کلاس Static
- سربارگذار ی عملگرها
- چند ر یختی (Polymorphism)
دانلود
صفحات:
۹۶ صفحه
زبان:
فارسی
فرمت فایل:
اندازه فایل:
۱٫۳۸ مگابایت